Friday, February 15, 2008

My Rare shirt

WhiteSnake North American Tour 1987





Tag SpringFord made in US


Baju ni aku beli kat bundle tepi jalan dekat Danga Bay Johor dlm tahun 2003 masa Danga Bay baru nak bukak. Time tu depa buat jualan macam pasar minggu. Aku beli baju ni bersama selai lagi baju 'Avangers' dgn harga RM5 selai. Selalunya baju ni dipakai masa nak lepak tgh2 mlm kat Johor dulu. Tag originaly from SpringFord tahun 1987 kain 50/50 saiz s.




Dah banyak kali orang offer nk beli time aku pakai baju ni. Ada sekali time tgh2 mkn kat kedai Kelantan tiba2 org tak kenai mai teguq nak beli. Siap nk tukaq ngan baju band depa dengan tambah duit lagi RM60. Walaupun aku tgh sengket time tu, aku still x nak juai sebab sayang kat baju ni. Mana nk carik baju original concert taun 1987 yg well condition saiz s. Baju time aku umuq baru 5 tahun, x masuk tadika lagi.






Baju ni akhirnya dijuai jugak pada 9/2/2008 di Pasar Bundle krongek Thailand setelah 5 tahun aku pakai. Walaupun sedih, aku terpaksa juai sebab toke bundle yg kami panggil John Lennon sanggup ambik baju tu dengan harga RM100/1000 Barth.


Kira berbaloi jugak la sebab aku beli dulu RM5, pastu siap pakai sampai lusuh lg.



Baju aku tergantung lepas dijual




Cinderella Shakes the U.S.A




Tag Springford made in US


Yang ni plak aku beli dekat Nain Bundle, Skudai dgn harga RM8 dalam tahun 2004. Baju ni pun macam baju Whitesnake tapi besar sikit sebab saiz m. Tapi kain stil 50/50, tag Springford tahun 1989. Baju ni rare jugak, tp aku penah jugak la jumpa selai lagi kat kedai bundle lain. Tapi kedai tu jual RM20. Aku x beli la sebab dah ada tapi rasa x best pulak sebab nanti mesti ada sorang lagi pakai baju sama macam aku. Last-last aku tak beli jugak sebab x dak duit. Menyesal jugak x beli.


Siul je lepas beli dekat aku terus gantung


Aku jual baju ni dekat toke bundle siam 800 Barth/RM80. Sekali dengan baju whitesnake. Patut dia nak ambik RM100 tapi kantoi ada koyak sikit kat kolar dia. So, kurang la RM20. Kira O.K la, sebab aku pun dah tak pakai baju2 macam ni. Dah lusuh pun.






Saat-saat bersama baju tersayang

Ada jugak rasa menyesal jual 2 baju ni kat toke tu. Tapi nk buat mcm mana, toke tu offer baik punya dan aku pun x fikir panjang. Lagipun aku dh pakai baju-baju ni dekat 5 tahun. Dah meri , lusuh plak tu. Siap koyak sikit baju cinderella ni. Duit jual 2 helai baju tu aku buat beli 2 helai baju lagi dengan 1 beg outdoor. Tu pun habis x sampai RM100.

6 comments:

xy bundle said...

menarik tshirt-tshirt ko ni... masa aku gi pasar mlm kat hat yai tu, mamat tu jual rm200 untuk cinderella... perrghh, mmg xtahan... condition xde la cantik pun..

Kamp said...

ha itu la.. aku pun cam nyesal jual RM80 je. Biase la x arif lagi pasal bundle.

xy bundle said...

biasa la bro... tp kira ok la tu.. kalau tolak kat peniaga ni, camtu laa.. xleh tinggi2 sgt. sbb dia pun nak jual balik. ok la tu...

matakucing said...

ishh rare siot ts tu..tag pon tag lama tu..tp sayang dah let go eh

Kamp said...

Huhu nak buat cammana. Time tu tgh pokai. Sampai hari ni duk termimpi-mimpi lagi baju tu.

xy bundle said...

siap mimpi2 lagi tu.. dh kes bahaya nih... ekekkeke..